Minerva Basket

Minerva IF:s basketsektion engagerar cirka 250 elever på ett rörelseriktigt och hälsofrämjande sätt i direkt i anslutning till skoldagarnas slut.

Verksamheten bedrivs framförallt i skolans gymnastiksal och i Maja Beskowskolan. Grupperna har en till fyra sammankomster/vecka beroende av nivå.

Minerva IF s basketsektion är länets tredje största basketförening.

MIF har säsongen 2023/2024 1 lag i USM, 3 lag i Norrbottenserien och 4 lag i Västerbottenserien. Dessutom har MIF 8 lag som deltar i s.k Easy Basket från åk 1 - 5.

Basketverksamheten och skolverksamheten samarbetar och kompletterar varandra bra. Rörelse och fysisk verksamhet stärker all inlärning samtidigt som sammanhållningen och lagarbetet befrämjar social kompetens.

Verksamheten är öppen för alla och inte bara Minervaskolans elever.

Om du vill komma i kontakt med Minerva IFs basketsektion då kan du vända dig till våra fritidsledare:

Luca Romano     luca.romano@minervaskolan.se

Torbjörn Björnström